13/12/2022

De supermarktactie van Lions Meppel samen met de LEO's Meppel voor Voedselbank Zuidwest-Drenthe heeft 22.000 euro aan goederen opgebracht. In totaal zijn bijna vierhonderd kratten met artikelen bij de Voedselbank afgeleverd.

Afgelopen zaterdag konden mensen bij supermarkten in Meppel en Ruinerwold houdbare producten inleveren, zoals thee, koekjes, soep in blik, aardappelpuree, rijst en schoonmaakmiddel. Voor de bezoekers lagen in de supermarkten flyers met de zogenaamde boodschappenlijstjes van de voedselbank. Dertig leden van de Lions waren zelf aanwezig om goederen in te nemen.

De actie werd goed ontvangen. Op alle plekken moesten medewerkers van de Voedselbank halverwege de dag al aanrukken om nieuwe kratten aan te leveren. „Hoewel ik er niet zo van hou om acties met elkaar te vergelijken omdat mensen altijd wel vrijgevig zijn, was dit toch een van de meest succesvolle acties van de Lions van dit jaar,” aldus Jaap Rumph van de serviceclub.

‘We geven om elkaar’
„Negen van de tien klanten waren bereid bij de supermarkt iets te geven. De bereidwilligheid was gevoelsmatig dit jaar nog groter dan voorgaande jaren. Mensen zijn doordrongen van de situaties waarin anderen zich bevinden. Iedereen heeft te maken met dure boodschappen en hoge brandstofprijzen. Ze realiseren zich wat dat betekent als je daarvan zo afhankelijk bent. We geven om elkaar, dat is mooi.”