09/06/2018
Leerlingen van de Mackayschool en hun begeleiders hebben eind Mei de Alpe d’Huez beklommen. Na veertien kilometer vreselijk afzien hebben alle vijftien leerlingen de top gehaald. ‘Ee n zware tocht, niet te vergelijken met een paar trainingsrondjes op de Holterberg’, werd al snel gegrapt. Naast euforie was er ook verdriet om naasten, die het succes van hun kind of familielid niet meer mee konden maken. Zoals Dominique die zijn moeder verloor aan kanker en voor haar op de fiets klom.Wesley fietste de berg op voor de Hartstichting. Als hartpatiënt ging Wesley grote delen van zijn jonge leven ziekenhuis in en uit.

De tocht naar boven was erg zwaar, vooral de laatste vier bochten waren, volgens de renners, moordend. Hier en daar moest er dan ook wat duwwerk verricht worden en sommige deelnemers liepen een stukje. Maar op de 1860 meter hoge berg met hellingspercentages tussen de acht en twaalf procent is dat een normale zaak ‘Dit is zo goed geweest voor de leerlingen’, zegt een uitgeputte maar zeer tevreden directeur Ronald Kamerman. ‘Dit is goed voor hun eigenwaarde en ontwikkeling, maar ook voor ons als team, je weet nu weer heel duidelijk waarvoor je dit werk ooit gekozen hebt. Het was fantastisch'.

Om dit project verder ook een hart onde de riem te steken heeft de Lionsclub Meppel Vorige week een bedrag van €500,= gedoneerd.