30/11/2017

Henk Rous heeft een cheque van duizend euro namens de Lions Meppel bedoeld voor de Arme Kant van Meppel in ontvangst genomen.

Jaap Rumph deelde namens de Lions Meppel de cheque uit en gaf aan dat de Lions graag hun naam willen verbinden aan een sympathieke kerstactie van de Arme Kant van Meppel. De Arme Kant van Meppel wil onder het motto “Voor en Door Meppelers” solidair zijn met de ongeveer 900 huishoudens in Meppel die een inkomen hebben rond het sociaal minimum. Het geld wordt besteed aan activiteiten voor deze huishoudens met kinderen, met onder andere entreekaarten voor Slagharen, zwembad Hesselingen en kindervoorstellingen schouwburg Ogterop.

De duizend euro is afkomstig uit de opbrengsten van de wijnactie die de Lions traditiegetrouw ieder jaar houdt. De wijn wordt in pallets ingekocht en verkocht aan vrienden en familie tegen reguliere tarieven. Met de opbrengst van deze actie worden goede doelen in en om Meppel ondersteund.

Omdat de verkoop dit jaar erg goed gaat, reikt de Lions Meppel meerdere cheques uit. De cheque aan de Arme Kant van Meppel was de eerste.