05/12/2022

Lions Meppel en Lions Meppel-Reestdal houden in de maand december weer een DE-actie ten behoeve van Voedselbank Zuidwest-Drenthe.

Jaap Rumph en Karin van Pelt van de Lionsclubs.

Waardepunten van Douwe Egberts kunnen worden verzilverd tegen pakken koffie. Tevens houdt Lions Meppel op 10 december een inzamelingsactie bij supermarkten. Mensen kunnen houdbare producten inleveren, zoals thee, koekjes, soep in blik, aardappelpuree, rijst en schoonmaakmiddel. In de supermarkt liggen flyers met de zogenaamde boodschappenlijstjes van de voedselbank. Leden van de Lions zijn zelf aanwezig om goederen in te nemen.

De winkels in deze regio die meedoen zijn Jumbo centrum, Jumbo Koedijkslanden, Albert Heijn centrum, Albert Heijn Oosterboer, Coop Ruinerwold en drogisterij WenS in de Wijk.

Door stijgende kosten zijn steeds meer mensen afhankelijk van de voedselbank. Om te zorgen dat er voldoende voorraad is, zetten vrijwilligers van de Lions Meppel zich in om zoveel mogelijk houdbare producten in te zamelen.