12/04/2021

De afgelopen dagen heeft de Lions Club Meppel zich met vereende kracht ingezet voor een nieuw, goed geïsoleerd dak op Villa Buitengewoon in Echten (dr).
Villa Buitengewoon is een vakantiehuis voor mensen met een lichamelijke beperking. Het vakantiehuis is gelegen op vakantiepark Westerbergen in Echten. Het fraaie vakantiehuis is toegankelijk gemaakt voor meervoudig gehandicapte mensen. Om een vakantie voor iedereen mogelijk te maken, kunnen zij tegen een sterk gereduceerd tarief gebruik maken van dit huis. De gasten van het vakantiehuis kunnen ook gebruik maken van alle faciliteiten van het vakantiepark.

Lions Club Meppel is al heel lang verbonden aan Villa Buitengewoon. De villa is in 1979 gebouwd door de Lions leden zelf. De Lions leden zorgen er voor dat Villa Buitengewoon up-to-date gehouden wordt. Al het onderhoud wordt door de Lions leden zelf verzorgd en in de afgelopen jaren zijn er al vele kleine en grote verbouwingen geweest om het huis modern en comfortabel te houden.
Dit vroege voorjaar was het tijd voor een grote dakrenovatie. Het dak was namelijk nog steeds niet goed geïsoleerd en de pannen hadden hun beste tijd gehad.

Enkele Lions leden zijn op zoek gegaan naar sponsoren die (letterlijk) hun steentje wilden bijdragen aan deze renovatie.
“We moesten op zoek naar een kleine € 15.000,- ” vertelt Johan Ovinge, voorzitter van Stichting Villa Buitengewoon en tevens bouwbegeleider. Dit geld hebben we van sponsoren gekregen in de vorm van bouwmaterialen. Namens onze gasten danken wij de sponsoren hartelijk!
De keramische pannen zijn ter beschikking gesteld door BMI Monier uit Montfoort. De dakplaten hebben we tegen een sterk gereduceerde prijs kunnen kopen bij de firma Unilin. Alle andere benodigde hout- en bouwmaterialen zijn ter beschikking gesteld door Bouwcenter Concordia uit Meppel. Bork Groep uit Stuifzand heeft een puincontainer ter beschikking gesteld voor de afvoer van de oude pannen. Tot slot heeft Horesca Meppel gezorgd voor het eten en drinken tijdens de bouwactiviteiten.

Onder het mom van vele handen maken licht werk zijn een 20-tal Lions leden hard aan de slag gegaan. Ook al zijn de meesten geen ervaren bouwvakkers, het resultaat mag er zeker zijn. Villa Buitengewoon kan er weer jaren tegen aan!