07/06/2017

De wereldwijde organisatie van Lions Clubs bestaat inmiddels honderd jaar. Om de dag van het 100-jarig bestaan te vieren heeft de Lions Club Meppel de handen uit de mouwen gestoken bij Zorgboerderij de Naoberhoeve in Echten

Op 7 juni 1917 werd in Chicago de eerste Lions Club opgericht. Wereldwijd zijn er nu meer dan 45.000 clubs in 192 landen. Met ruim 1,3 miljoen leden zijn de Lions de grootste serviceorganisatie ter wereld. Het internationale motto van alle Lionsactiviteiten is ‘we serve’. Met deze gedachte proberen Lions oplossingen te vinden voor problemen in de samenleving.

Nederlandse Lions richten zich meer op het creëren van mogelijkheden voor kansarme kinderen, het organiseren en begeleiden van vakanties voor zieken en gehandicapten, financiële ondersteuning van goede doelen.

Lions Nederland vieren het 100-jarig bestaan met een groot nationaal cadeau: zes tovertuinen voor de stichting Het Vergeten Kind. Door landelijke acties is er ruim zes ton opgebracht voor deze stichting.

Lions Club Meppel heeft op 7 juni in de tuin van Zorgboerderij de Naoberhoeve in Echten hard gewerkt. Een enthousiaste groep van twintig Lions heeft het achterstallig onderhoud van de kruidentuin aangepakt.

Overwoekerde delen van de tuin zijn schoon gemaakt, vele kruiwagens vol onkruid afgevoerd en de paden weer netjes geharkt. Hierdoor is een goede basis gelegd voor de bezoekers van de Zorgboerderij om de kruidentuin weer verder te ontwikkelen en onderhouden.